Στρατιωτική Στρατηγική Αντίληψη της Ρωσίας

Στρατιωτική Στρατηγική Αντίληψη της Ρωσίας
Διάλεξη στη Σ.ΕΘ.Α του Αντγου ε.α. Σεραφείμ Παπαποστόλου – Επίτιμου Επιτελάρχη του Γ’ΣΣ/NRDC-GRC
Το: Σπουδαστές της Σχολής Εθνικής Άμυνας της Ελλάδος
When : 19η Φεβρουαρίου 2015, ημέρα Δευτέρα, και ώρα 10.00 -12.00.
Where; Κτήρια Σχολής – Ευελπίδων 6 και Μουστοξύδη, Κυψέλη Τ.Κ. 11362
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Περίληψη | ||||
Εισαγωγή | ||||
Σκοπός της Ανάλυσης της Στρατιωτική Στρατηγική Αντίληψη της Ρωσίας. | ||||
Πολιτική Εθνικής Άμυνας (ΠΕΑ) (το θεσμικό έλλειμμα της Ελλάδος) | ||||
Η Ορολογία στη Στρατιωτική Στρατηγική Αντίληψη της Ρωσίας | ||||
Ι. ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ | ||||
Η Στρατιωτική Στρατηγική Αντίληψη ως Θεσμικό Κείμενο | ΑΡΘΡΑ | |||
1 | ||||
Βασίζεται στην ανάλυση των στρατιωτικών απειλών κατά της Ρωσικής Ομοσπονδίας και των Συμμάχων της. | 2 | |||
Η νομική βάση είναι το Σύνταγμα της Ρωσίας, οι γενικώς αναγνωρισμένες αρχές και κανόνες του διεθνούς δικαίου και των διεθνών συνθηκών της Ρωσίας | 3 | |||
Ενσωματώνει: τις βασικές διατάξεις της αντίστοιχων θεσμικών κειμένων και τη Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Αρκτικής. | 4 | |||
Αντικατοπτρίζεται η δέσμευση της Ρωσίας για τη χρήση των πολιτικών, διπλωματικών, νομικών, οικονομικών, περιβαλλοντολογικών, πληροφοριακών, στρατιωτικών και άλλων μέσων, για την προστασία των εθνικών συμφερόντων της Ρωσίας | 5 | |||
Επανακαθορίζεται με έγγραφα του Προέδρου της Ρωσίας προς την Ομοσπονδιακή Συνέλευση, | 6 | |||
Επιτυγχάνεται με την υλοποίηση των στρατιωτικών θεμάτων από τη Διοίκηση του Κράτους και τους ομοσπονδιακούς φορείς της εκτελεστικής της εξουσίας., | 7 | |||
Βασικοί Ορισμοί (Έννοιες)
της Στρατιωτικής Αντίληψης |
8 | |||
II. ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΟΛΕΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΑΠΕΙΛΕΣ
ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ. |
||||
Κατάσταση στο Διεθνές Περιβάλλον | 9- | |||
Αρχιτεκτονική (το σύστημα) της διεθνούς ασφάλειας, | 10 | |||
Στρατιωτικών απειλών στον χώρο των πληροφοριών και εσωτερικό χώρο της Ρωσικής Ομοσπονδίας. | ||||
Κίνδυνος Πολέμου προερχόμενος από το ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ | 12 | |||
Κίνδυνος Πολέμου προερχόμενος από το ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ | 13 | |||
Η κύρια Στρατιωτική Απειλή, | 14 | |||
Χαρακτηριστικά των σύγχρονων Στρατιωτικών Συγκρούσεων | 15 | |||
Η χρήση Πυρηνικών Όπλων | 16 | |||
III. ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
(Άμυνας και Ασφάλειας) ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ |
||||
Η απόφαση του Προέδρου της Ρωσίας για την χρήση των όπλων. | 17 | |||
Σκοπός της Πολιτικής Άμυνας και Ασφάλειας της Ρωσίας | 18 | |||
Δραστηριότητες της Ρωσίας για την Αποτροπή και την Πρόληψη των στρατιωτικών συγκρούσεων
|
||||
Η συνεχής ετοιμότητα των Ενόπλων της Δυνάμεων και των άλλων στρατευμάτων | 19 | |||
Η πρόληψη και η αποτροπή των πυρηνικών και των άλλων στρατιωτικών συγκρούσεων, | 20 | |||
Οι κύριες Αποστολές της Ρωσίας
για την αποτροπή και τον περιορισμό των στρατιωτικών συγκρούσεων |
21 | |||
Οι βασικές-κύριες αποστολές
των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλων στρατευμάτων σε περίοδο ειρήνης, κατά τη διάρκεια επικείμενης απειλής άμεσης επιθετικής ενέργειας και του πολέμου. |
||||
Η νομιμοποίηση της χρήσης των Ενόπλων Δυνάμεων | 22 | |||
Η απόφαση του Προέδρου της Ρωσίας για την χρήση των. | 23 | |||
Η χρήση στρατιωτικής ισχύος εναντίον της Ρωσίας , ως επίθεση εναντίον της Ένωσης και εφαρμόζει αντίμετρα. | 24 | |||
Η ένοπλη επίθεση στο κράτος – μέλος της Οργάνωσης του Συμφώνου Συλλογικής Ασφάλειας (ΟΣΣΑ)(CSTO) ως επίθεση εναντίον όλων | 25 | |||
Πρόβλεψη για τη χρήση των όπλων ακριβείας. | 26 | |||
Η Ρωσία διατηρεί το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει πυρηνικά όπλα σε ανταπόδοση της χρήσης ισχύος εναντίον της και (ή) εναντίον των συμμάχων της, καθώς και άλλα πυρηνικά όπλα και όπλα μαζικής καταστροφής, ακόμη και στην περίπτωση επίθεσης κατά της Ρωσίας με συμβατικά όπλα, όταν απειλείται η ίδια η ύπαρξη του κράτους. | 27 | |||
Η διαμόρφωση των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλων στρατευμάτων σύμφωνα με τις αποστολές | 28 | |||
Συνεισφορά με στρατεύματα στις ειρηνευτικές δυνάμεις του ΟΣΣΑ. | 29 | |||
Εκτέλεση επιχειρήσεων διατήρησης της ειρήνης με εντολή του ΟΗΕ ή την εντολή της ΚΑΚ Ρωσίας. | 30 | |||
Χρήση ταχέως και εκτός της Ρωσίας, σύμφωνα με τους γενικά αποδεκτούς κανόνες και τις αρχές του διεθνούς δικαίου των διεθνών συνθηκών της Ρωσίας και της ομοσπονδιακής νομοθεσίας. | 31 | |||
Αποστολές των Ενόπλων Δυνάμεων | ||||
Αποστολές | Οι κύριες Αποστολές των Ενόπλων Δυνάμεων, των άλλων στρατευμάτων και των Κρατικών Φορέων σε καιρό Ειρήνης | 32 | ||
Αποστολές | Οι κύριες Αποστολές των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλων στρατευμάτων και Κρατικών Φορέων κατά τη διάρκεια επικείμενης απειλής άμεσης επιθετικής ενέργειας | 33 | ||
Αποστολές | Οι κύριες Αποστολές των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλων στρατευμάτων σε καιρό πολέμου | 34 | ||
Στρατιωτική Οργάνωση. Οργάνωση και Ανάπτυξη των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλων στρατευμάτων | ||||
Στόχοι της Στρατιωτικής Οργάνωσης | 35 | |||
Προτεραιότητες για την ανάπτυξης της Στρατιωτικής Οργάνωσης | 36 | |||
Αποστολή της Οργάνωσης των Ενόπλων Δυνάμεων και των άλλων στρατευμάτων | 37 | |||
Απαιτήσεις για τη βελτίωσης των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλων στρατευμάτων | 38 | |||
Τρόπος Επίτευξης της βελτίωσης των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλων στρατευμάτων | 39 | |||
Κινητοποίηση (Πολιτική Κινητοποίηση) | 40 | |||
Σκοπός τη Κινητοποίησης | 41 | |||
Αποστολές για τη Κινητοποίηση | 42 | |||
IV. ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ. |
||||
Η κύρια αποστολή της στρατιωτικής και οικονομικής ασφάλειας για την άμυνα | 43 | |||
Τα καθήκοντα της Στρατιωτική και Οικονομικής ασφάλειας για την Άμυνα | 44 | |||
Εξοπλιστικοί Στόχοι των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλων στρατευμάτων για όπλα, στρατιωτικό και ειδικό εξοπλισμό: | 45-47 | |||
Εξοπλισμός των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλων στρατευμάτων με όπλα, υλικά και ειδικά υλικά. | 48 | |||
Το κύριο έργο των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλων στρατευμάτων σε καιρό ειρήνης | 49 | |||
Το έργο των Ενόπλων Δυνάμεων κατά τη διάρκεια της άμεσης απειλής επίθεσης | 50 | |||
Οι Αποστολές των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλων στρατευμάτων για τον Εξοπλισμό σε καιρό πολέμου: | 51 | |||
Η ανάπτυξη του Στρατιωτικο-Βιομηχανικού Συμπλέγματος ( Αμυντικής Βιομηχανίας) | ||||
Κύρια Αποστολή της Αμυντικής Βιομηχανίας | 52 | |||
Αποστολές της Αμυντικής Βιομηχανίας | 53 | |||
Πολιτικο – Στρατιωτική και Στρατιωτικό-Τεχνική Συνεργασία της Ρωσίας με ξένα Κράτη και Οργανισμούς | 54 | |||
Πολιτικο – Στρατιωτική Συνεργασία | ||||
Αποστολές της Πολιτικο- Στρατιωτικής Συνεργασίας | 55 | |||
Προτεραιότητες της Πολιτικο- Στρατιωτικής Συνεργασίας | 56 | |||
Στρατιωτική-Τεχνική Συνεργασία | ||||
Αποστολές της Στρατιωτικής-Τεχνικής Συνεργασίας | 57 | |||
Κατευθύνσεις για τη Στρατιωτική-Τεχνική Συνεργασία | 58 | |||
Βιογραφικό Σεραφείμ Παπαποστόλου
Αντιστράτηγος ε.α..Επίτιμος Επιτελάρχης του Γ’ΣΣ/NRDC_GRC.
View Serafeim Papapostolou’s profile
View Σεραφείμ Παπαποστόλου profile
Summary
Ο Αντιστράτηγος (ε.α.) Παπαποστόλου Σεραφείμ (ΣΣΕ 1975),
Υπηρέτησε στις πλέον ικανές Μονάδες Αρμάτων και Αναγνωρίσεως Ιππικού – Τεθωρακισμένων της Ελλάδος και για πάνω από 20 χρόνια. Διοικητής της 12ης (ΕΜΑ) (1993) και της Γ’ (ΕΑΝ) (1994-1995) στην Θράκη.
Για ένα χρόνο (1993-1994), τοποθετήθηκε στο Βόρειο Ιράκ (Κουρδιστάν), ως μέλος της αποστολής UN Guards Contingent IRAQ (UNGCI). Στο επικίνδυνο αυτό περιβάλλον ανεδείχθη ως ο Διοικητής του ΟΗΕ (Τομέας Suleimaniyah) Β.Ιρακ.
Έχει υπηρετήσει στο ΓΕΣ/ΔΙΤ, επιτελής για την βελτίωση του Αρματικού Δυναμικού της χώρας (1988-1992), καθώς και στη ΓΕΣ/ΔΑΣΠ ως τμηματάρχης για τον Αμυντικό Σχεδιασμό των Εξοπλισμών (1997-1999).
Από το 1999 ήταν στο ΓΕΕΘΑ/ΔΕΠΣ, ο υπεύθυνος επιτελής για τις ειρηνευτικές επιχειρήσεις στα Βαλκάνια και άλλου.
Στην περιοχή των Βαλκανίων τοποθετήθηκε για λίγο στην Κροατία (1992) και αργότερα για ένα χρόνο στο Κοσσυφοπέδιο (2000-2001), ως Υποδιοικητής και Επιτελάρχης της 34ης Μ/Κ Ταξιαρχίας (ΕΛΔΥΚΟ –Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις Κοσσυφοπεδίου).
Μετά τον επαναπατρισμό του τοποθετήθηκε Διευθυντής του Εθνικού Κέντρου Χειρισμού των Κρίσεων (ΚΕΧΙΚ 2001-2003) του ΓΕΕΘΑ και επίσης συνέβαλε στην θεσμική οργάνωση των κρατικών φορέων για να ανταποκριθούν στη κρίση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.
Έχει υπηρετήσει επί εξαετία σε ανωτάτου επιπέδου και υψηλής ετοιμότητας στρατηγεία του ΝΑΤΟ (ΝΑΤΟ HQ – Βρυξέλλες JCSC- Λάρισα, NRDC-SP-Βαλένθια Ισπανίας) και σε θέσεις για το σχεδιασμό και τη πολιτική στην διεύθυνση των στρατιωτικών επιχειρήσεων.
Το 2007 προαχθείς σε Υποστράτηγο τοποθετήθηκε ως Επιτελάρχης στο Γ’ ΣΣ. Επί διετία οργάνωσε την ανάπτυξη των επιχειρησιακών ικανοτήτων του πολυεθνικού αυτού Στρατηγείου του Γ’ΣΣ/(NRDC-GRC) και πέτυχε το 2008, μετά από αξιολόγηση, την κατάταξη του Στρατηγείου μεταξύ των ικανών και ταχείας ετοιμότητας στρατηγείων του ΝΑΤΟ.
Το 2009 προήχθη σε Αντιστράτηγο και αποστρατεύτηκε μετά από 38 χρόνια, τιμώντας τα εθνικά συμφέροντα της χώρας. Φέρει με υπερηφάνεια τον τίτλο του Επίτιμου Επιτελάρχη του Γ’ΣΣ/NRDC-GRC.
Θεωρεί ότι η στρατιωτική του υπηρεσία του έδωσε ένα ισορροπημένο, χρονικά και ποιοτικά, συνδυασμό από διοικητικά καθήκοντα σε ικανές Μονάδες Αρμάτων και Αναγνωρίσεως, επιτελικά καθήκοντα στα Γενικά Επιτελεία στο εσωτερικό (ΓΕΣ-ΓΕΕΘΑ-Γ’ΣΣ) και στα επιτελεία ανωτάτου επιπέδου και υψηλής ετοιμότητας το εξωτερικό (ΝΑΤΟ HQ – Βρυξέλλες, JCSC- Λάρισα, NRDC-SP-Βαλένθια Ισπανίας), αλλά κυρίως την ευθύνη της ηγεσίας ελληνικών και πολυεθνικών τμημάτων σε πραγματικές στρατιωτικές επιχειρήσεις (Κουρδιστάν-Κροατία-Αλβανία-Κοσσυφοπέδιο-κ.λ.π).
Από την αποχώρησή του από το στράτευμα εργάζεται προκειμένου να επιτευχθεί η κατανόηση των θεμάτων εθνικής ασφάλειας και άμυνας από το ευρύ κοινό. Είναι επί τέσσερα χρόνια ο Δντής του Σεμιναρίου Στρατιωτικής Κοινωνιολογίας και Διπλωματίας του Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών Ελλάδος (ΙΣΜΕ) και τακτικό μέλος στο Ίδρυμα Διεθνούς Στρατηγικής (Strategy International).
E-mail: serapapapo@hotmal.com
LinkedIn Serafeim Papapostolou Αγγλικά (English)
LinkedIn Σεραφείμ Παπαποστόλου Ελληνικά (Greek)
Российской Федерации
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ